דרעי: "פניתי לעבאס כאדם מאמין – אל תרים את ידך בנושא הגיור"

אסתי פלד No Comments on דרעי: "פניתי לעבאס כאדם מאמין – אל תרים את ידך בנושא הגיור"

יו"ר ש"ס אריה דרעי חושף בריאיון ל'קול חי': "לפני כשבועיים קראתי למנסור עבאס אלי. אמרתי לו 'אני מדבר איתך כאדם מאמין לאדם מאמין – לא יעלה על הדעת שאתם תחליטו לנו בציפור הנפש של העם היהודי, כמו שאתה לא רוצה שאני אתערב לך בדת המוסלמית. אני מצפה ממך ליותר כאיש דת בנושא הזה. זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה"

צילום: פלאש 90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר סיעת ש"ס, אריה דרעי מתייחס הערב (רביעי) לנסיעתו של ראש הממשלה בשבת האחרונה לפגישה עם נשיא רוסיה ולניסיונותיו של בנט לתווך בסכסוך: "על פניו זה לא משחק שלנו, זה לא נראה שאנחנו יכולים לעשות משהו בעניין. אני מתפלל שלא תצא תקלה וכמובן שאשמח אם יצא מזה טוב ותמנע שפיכות דמים", אומר דרעי בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית.

"לא יצאתי בביקורת מיד גם בנושא השבת כי אני לא יודע את הפרטים, אני רק יודע שכדי לנסוע בשבת כראש ממשלה ולא לחכות למוצ"ש – צריכה להיות סיבה מיוחדת", מוסיף דרעי. "היום על כל דבר אומרים פיקוח נפש, אני מקווה שזה פיקוח נפש אמיתי ולא פיקוח נפש פוליטי של בנט או אלקין".

דרעי התייחס להתנהלות הקואליציה בנושאי דת ומדינה: "הנחמה הגדולה היא שאנחנו רואים שאין להם סיעתא דשמיא, אבל מה שבאמת מטריד מאוד זה שהקואליציה המשונה הזאת של כל כך הרבה ניגודים – בענייני דת ומדינה הם תמימי דעים, אפילו אלה ש'בנינו' עליהם שהם שומרי מצוות, שבת וקרובים למסורת. מתן כהנא – לא יודע מאיפה הוא בא לנו פתאום, להשמיד ולאבד את כל מה שקשור ליהדות ולרבנות".

"אם היו לנו ציפיות בהתחלה שאולי חלקים מקואליציה הזאת יעצרו את הדבר הזה – שום דבר. כנראה שיש להם איזושהי אשליה שככל שהם יכו בנו יותר כך הסיכוי שאנחנו נשתף איתם פעולה וניכנס לממשלה".

"אלקין לקח את כבשת הרש של הציבור החרדי שנאנק תחת משבר הדיור, מה שהנדל עושה במשרד התקשורת – בא בכוונה להתריס. אבל אנחנו רואים שהקב"ה עוזר ואין ספק שהוא רוצה מאיתנו משהו. הם לא מצליחים בניהול המדינה ולא מתרוממים בסקרים", מוסיף דרעי.

"בחלומותינו הרעים ביותר לא חלמנו שזה מה שיקרה. הקימו ממשלה של חילונים, דתיים, ימין שמאל וערבים אבל הנה, מצד שני הצלחנו לדחות את גזירת הגיור ואת המעונות ואת חוק הרכב בחירת הרבנות".

דרעי חשף: "אני לא סיפרתי את זה עד עכשיו, לפני כשבועיים קראתי למנסור עבאס אלי. אמרתי לו 'אני מדבר איתך כאדם מאמין לאדם מאמין – לא יעלה על הדעת שאתם תחליטו לנו בציפור הנפש של העם היהודי, כמו שאתה לא רוצה שאני אתערב לך בדת המוסלמית. אני מצפה ממך ליותר כאיש דת בנושא הזה. זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה".

עוד אמר דרעי: "הדבר הכי משמעותי שעזר השבוע זה שהודענו בצורה נחרצת בשם האופוזיציה שאם הם רוצים שנעביר את חוק האזרחות שנחוץ ביותר – אז חוק הגיור לא יעלה השבוע".

יו"ר ש"ס התייחס לדיווחים על מחלוקות באופוזיציה: "כל מה שהחלטנו במהלך כל המושב הזה הכל בהחלטה פה אחד של ראשי המפלגות. הכל בהתייעצות. אנחנו מגיעים להבנות בהכל".

ביחס להחרמת הוועדות על ידי האופוזיציה, אמר דרעי: "זה לא שאנחנו החלטנו ליצור אנרכיה. הקואליציה שהם 61 – הם צריכים לחלק את כל הוועדות ולקחת רוב של אחד בכל וועדה. אלקין הוביל את זה בהתחלה והם החליטו שכמה שתכה באופוזיציה יותר בסוף הם ישברו. הם לקחו רוב גדול בכל הוועדות הכי חשובות. לא השאירו לנו כלום, מה שלא נהגו לעשות מעולם – כאילו שהם שמונים חברי כנסת".

עוד אמר דרעי ביחס להתנהלות הממשלה: "אין ספק שמכל דבר רע צריך להסיק את המסקנות. למדנו מה אנחנו צריכים לעשות. מי יכול היום לקרוא לנו סחטנים כשראו מה רע"מ דורשת, מה ליברמן עושה?. מי יכול להגיד לנו מילה אחרי כל מה שהיה עם הח"כים הנורבגיים והמינויים? אבל ביום שנעלה לשלטון הכל יתהפך ויחזור. כל מי שנרדם בשמירה פתאום יתעורר".



0 תגובות